050-5767707

זמינים לכל שאלה

המרחב העליון: האתגרים וההזדמנויות שבעיצוב גגות

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

כשמדובר בבניין בו אנו גרים, אנו מכירים ומזהים בקלות את החללים הפנימיים – הסלון, החדרים, המטבח ואפילו המרפסת. אך פעמים רבות הגג נשכח. האם פעלתם כבר על מנת להפוך את הגג שלכם למקום שלא תרצו להיפרד ממנו?

המרחב הגבוה ביותר – מרחב האפשרויות

כשמתחילים לדבר על עיצוב גג, אחת הרעיונות המובילים הם גינות גג. גינת גג היא לא רק צמחייה. היא מספקת אווירה של שקט, פינה שבה אפשר לנוח, להירגע, להתבודד או פשוט ליהנות מהנוף המרשים שהגג מציע. בגינות גג יש אינסוף אפשרויות. גינות אלו יכולות לכלול מערכות השקיה אוטומטיות, מתחמים לגידול ירקות ואף פינות ישיבה מקסימות. יש אנשים שבוחרים להקים בריכות  קטנות, ואחרים שמקדשים את המרחב ליצירת אזור יוגה או מדיטציה.

האתגרים בהקמה של גינות גג

אף על פי שהמראה של גינת גג יכול להיראות כמו פרויקט מתוחזק, ישנם מספר אתגרים שחשוב לקחת בחשבון. על הגג יש חשיפה גבוהה לרוחות, כך שעל הצמחייה שנבחרת להיות מתאימה לתנאים אלו. כמו כן, הבנייה על הגג דורשת פתרונות הנדסיים בכדי לוודא שהגג יכול לשאת את המשקל ולא יתחלף בגידול ופיתוח הגינה.

מעבר לגינה: פינות מנוחה ועיצוב גג

אך גם אלה שבוחרים לוותר על גינה מלאה, יכולים ליהנות ממרחב הגג באמצעות פינות מנוחה, ריהוט גן או אפילו אזור גריל. עיצוב הגג מצריך התאמה לצרכים של הדיירים ולתכנון המבנה. המראה הסופי יכול להגיע ממראה מודרני ופונקציונלי מותאם אישית ורומנטי.

התקנים והתכנון בעיצוב גג

הקמת גן גג או פינת מנוחה על הגג דורשת לא רק יצירתיות, אלא גם הקפדה על התקנים וכללים. על הגג ישנם מגבלות משקל, ולכן כל הוספה של צמחיה, אדמה או ריהוט צריכה להילקח בחשבון באופן מדויק. אף על פי שהרצון להוסיף כל כך הרבה לגג יכול להיות מרשים, יש להיזהר שלא להעמיס.

השפעה על הביטחון והפרטיות

אזור גג מצריך התערבות בהיבט הביטחוני. האם הגג מצויד בגדר או מגינה המונעת נפילה? מה הגובה המקסימלי המומלץ לגדר ההגנה? כמו כן, האם הגינה או הפינה שבהקמתם היא בסדר בעיני השכנים? אם כן, אילו פתרונות יכולים להיות כדי לשמר את פרטיותכם?

הבחירה בצמחייה

לא כל הצמחייה מתאימה לחיים בגובה. על הצמחים להתמודד עם תנאים אינטנסיביים כמו רוח חזקה, שמש ישירה וטמפרטורות משתנות. לכן, חשוב לבחור בצמחייה המתאימה, אשר יכולה להתפתח ולצמוח בבריאות גם בתנאי הגידול הייחודיים לגג.

עמידות לאורך זמן

כשמתכננים גינות גג או פינת מנוחה, חייבים לוודא שהחומרים שבחרנו מתאימים לכלל התנאים האפשריים: חום, קור, רוח, גשם ועוד. חומרים איכותיים ומתאימים יספקו לנו שלווה נפש בידיעה שהמרחב שהקמנו יחזיק לאורך זמן.

התמקמות ונוף

התקנת גינת גג מצריכה לקחת בחשבון את הנוף הקיים. האם אנו מסתכלים על הים? על הר? או אולי על גגות הבניינים הסמוכים? התשובה לשאלות אלו תשפיע על אופן התמקמות הרהיטים, הצמחייה והאביזרים השונים.

לסיום

עיצוב גג הוא תהליך המשלב בין יצירתיות למעשיות. המרחב העליון של הבית מציע אפשרויות בלתי מוגבלות, אך עלינו לפעול בזהירות ולקחת בחשבון את כל ההיבטים השונים. כשנעשה זאת, הגג יכול להפוך לפינה המיוחדת ביותר של הבית. השקעה בעיצוב הגג מספקת לנו לא רק מקום נוסף לשהות אלא גם הזדמנות להרחיב את החלל הפנימי של הבית או הדירה. בין אם באמצעות גינת גג או פינות מנוחה, הגג יכול להפוך למקום האהוב עליכם בבית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה