050-5767707

זמינים לכל שאלה

תכנון עיצוב והקמת גינה על גג

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

הקמת ועיצוב גינת גג אינה עניין של מה בכך ומצריכה ניסיון רב מבעל מקצוע שנוסף על היותו גנן, חייב בידע ובניסיון בהקמת גינה על הגג.

בהקמת גינה על הגג יש להתחשב באלמנטים רבים שלרוב אינם נמצאים בתכנון עבודת גינון רגילה. רוב הגינות שאנו מכירים הן גינות הנמצאות בחצר הבית ודורשות עבודת תחזוקה מסויימת. אולם, כאשר באים לבחון אפשרות לבניית גינה על גג הבית, יש לבדוק פרמטרים נוספים, להן השפעה מכרעת לא רק על הגינה עצמה, אלא אף על הבניין או הבית עליהם היא ממוקמת. להלן מספר דוגמאות :

סוג הצמחיה – גינה על הגג מצריכה סוגים מסויימים של צמחים שכן לא כל צמח יכול לגדול על גגות. לכל צמח מורכבות משלו (עוצמת קרינת השמש, הרוח והאקלים) ורק גנן בעל ניסיון יכול להצביע בדיוק על סוגי הצמחים שניתן לנטוע על הגג.

בדיקת הגג – לרוב גינות גג נבנות במבנים אורבניים, שלא תוכננו מלכתחילה לשמש כגינות. על כן, יש צורך בבדיקה מקיפה של מומחה בעל ניסיון, הבודק האם הגג אטום למים (במידה ולא יש להתאים לגג שכבת מגן נוספת על זו הקיימת), האם הגג יכול לעמוד במעמסה נוספת, הנגזרת מכמות הצמחיה, גודלה ומספר האנשים שישהו בגינה בעת ובעונה אחת ועוד.

תכנון – אם כבר החלטתם להשקיע כסף בהקמת גינה על גגכם, רצוי גם שתראה טוב. על כן, במידה והגג נמצא מתאים מבחינה פיזית ועונה על כל הדרישות, רצוי להשתמש בגנן, שמעבר ליכולות הגינון שלו, מחזיק בידע בעיצוב בהקמת גינות גג. רק אדם בעל יכולות ארכיטקטוניות וניסיון בעיצוב גינה על הגג יוכל לתת מענה לכל הדרישות שלכם ולוודא כי הגינה תראה בדיוק כפי שתכננתם שתראה. הניסיון שמביאים איתם גניי הגגות הוא זה שעושה את ההבדל בין גג תל אביבי מוזנח עם מספר עציצים נבולים לבין גינה ירוקה שפורחת בכל ימות השנה.

בחירת סוג האדמה – רבים טועים לחשוב כי אדמה היא אדמה ואין הבדל בין הסוגים השונים. אולם זוהי טעות נפוצה ובחירה לא מתאימה של אדמה לגינה על הגג עשויה לפגוע קשות בגג ובצמחיה. על האדמה להיות קלה ובעלת יכולות ייבוש המים מחד ושימור לחות האדמה מאידך.

אלו, על קצה המזלג הן חלק מהדרישות הראשוניות הניצבות בפניכם, במידה ותחליטו להקים “גינות גג” בביתכם. עבודה ההקמה כלל אינה פשוטה ודוגמאות אלו ממחישות מדוע עליכם להסתייע באדם בעל ניסיון בתחום. החלטה לא נכונה אחת (למשל בחירת סוג צמחייה לא נכון או בחירת סוג אדמה לא נכון) עשויות להוריד לטמיון את כל ההשקעה שלכם בגינה.

הקמת ועיצוב גינות גג

בבואכם לבחור את האדם שיקים ויעצב את הגינה על גג ביתכם, נסו לבדוק עימו שאלות אלו. בקשו ממנו תיק עבודות ואף דרשו לקבל ממנו מספר טלפון של האדם לו הוא עיצב את הגינה על הגג או גינת פנטהאוז. אל תתעצלו ודברו איתו: שאלו אותו כיצד הייתה העבודה, כמה זמן חלף מאז שהסתיימה והאם הגינה שמרה על צבעה הירוק.

שאלות אלו נועדו לבדוק גם את מה שעומד מאחורי התמונות: האם הגנן ביצע את העבודה תוך מחשבה לטווח ארוך והתחשבות בפרמטרים הרבים נגזרי תכנון גינת גג (דוגמת אלו שהוזכרו כאן). במידה והצמחיה נבלה; במידה והאדמה לא סופגת את המים (או שיש רטיבות בגג חלילה); במידה וה-Deck חורק או שיש רטיבות במיכלים המחזיקים את העציצים, כנראה שלגנן שבחרתם אין ניסיון. אולם במידה והגינה נראית ירוקה גם שנה לאחר סיום העבודה ובמידה וצידו השני של הקו עומד אדם מרוצה, כנראה שנתקלתם בגנן עם ניסיון שיודע משהו על הקמת גינות על הגג.

     

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

עיצוב מרפסת מחדש ובקלות

אם אתם מחפשים להוסיף קצת חיים למרפסת שלכם, או סתם רוצים מקום חדש להירגע, הנה כמה רעיונות קלים לעיצוב מחדש. מצמחים ורהיטים ועד לצביעה ותאורה,

קרא עוד »

גנן מקצועי, או סתם גנן

אחזקת גינות נחשב לתחום פרוץ יחסית. כל אדם עם מכסחת דשא יכול להתהדר בתואר גנן וכל חבורת סטודנטים שרוצה “לעשות כסף” בחופש הופכת לחברת גינון

קרא עוד »

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה