050-5767707

זמינים לכל שאלה

גינת פנטהאוז לא מה שחשבתם

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

תופעת גינות פנטהאוז על גגות הבניינים האורבנים הולכת וצוברת תאוצה בעולם. גם בארץ החלו ניצני המהפכה הירוקה לתת אותותם ולאחרונה נצבעים בירוק גגות רבים בערים רבות בארץ.

רבים שוכחים, אולם טרנדים אלו מקורם בפנטהאוזים שהפכו לפופולארים בעולם בעשרים השנים האחרונות. הפנטהאוזים נחשבו עד לפני כעשרים שנה לחלק אינטגרלי מהדירה, ורבים העדיפו לראות בהם כחדר נוסף ולא כגינה. בד בבד עם עליית המודעות לאיכות סביבה, הפך הפנטהאוז מסתם פנטהאוז לגינת פנטהאוז. כיום, אין פנטהאוז שאינו משמש כגינת פנטהאוז.

עיצוב גינות פנטהאוז

“גינת פנטהאוז” לרוב קטנה יותר מהגגות האורבנים המעוצבים ומצריכה עיצוב מתוכנן ומדוקדק למשעי. בעיצוב מרפסת פנטאהוז יש להתחשב בפרמטרים רבים כגון מכלי הצמחייה ומילוים, פיתרונות השקייה וניקוז, בחירת ריהוט מתאים ועוד. כל אלו צריכים להיכנס לשטח הקטן משמעותית מגינת הגג הגדולה והמוכרת.

הקמת גינות פנטהאוס

במידה וברצונכם להקים גינת פנטהאוז או גינת גג משלכם, עליכם להוועץ עם אדריכל גינות בעל ניסיון המתמחה בהקמת גינת פנטהאוז. הכינו רשימה של דרישות שבלעדיהן הגג שלכם לא יראה כפי שאתם רוצים: העבירו אותן מראש לגנן ובקשו הצעת מחיר וסקיצה המסבירה בדיוק כיצד הגג צריך להראות. בקשו ממנו לפרט בפניכם את הפתרונות שהוא מציע לכל בעייה עוד בטרם החל לעבוד. ודאו כי הגנן יודע בדיוק את מגבלות הבית וכי הוא פורס בפניכם את כל רעיונותיו.

קיים הבדל בין הקמת גינת פנטאוז בבית פרטי לבין הקמת גינת פנטהאוז בבית משותף. במידה ואתם מקימים גינת פנטהואז בבית משותף, היוועצו עם הדיירים (לפחות עם אלו שמתחתיכם) וודאו כי אין להם התנגדות להקמת הגינה. ודאו גם כי פיתרון הניקוז שמציע הגנן לא יפריד לשכנים ויטפטף אל דירתם. במידה ואתם מתכננים גינה של ממש ולא רק עציצים, וודאו כי מתחת לריצוף קיימת שכבה מבודדת מתאימה כך שהמים לא יחלחלו לדירה שמתחתיכם.

תכנון גינת פנטהאוז

תכנון ועיצוב גינת מרפסת מסוג פנטהאוז שונה מתכנון גינה על גג בית או מבנה ומצריך הערכות שונה (בהתאם לרצון הלקוח כמובן): מפאת מגבלות המקום, רצוי לניח את הצמחייה בכדים המיועדים לכך ולא בתיבות מאורכות שעשויות להתפוצץ. את הכדים יש למלא גם בתערובות אולם גם באדמה רגילה, שכן בעת אקלים סוער, הכדים נוטים ליפול על צידם ואף להישבר. רצוי להתייעץ עם מומחה בכדי להקים מערכת השקייה וניקוז המתאימה לצרכי הפנטהאוז.

אל תשכחו: עיצוב גינות גג בפנטהאוס צריכה לשמש עבורכם גם כמקום בילוי ומנוחה מתלאות היום ועל כן, מומלץ לתכנן אותה כך שישאר מקום גם לדיירי הבית ולאורחיהם. רבים אוהבים לשריין מקום לעמדת גריל ול-2-3 כסאות נוחים ומרופדים: יש לוודא שלמרות הצמחייה, נשאר מקום גם לאנשים ושאלו יכולים להסתובב בחופשיות. חשוב גם לוודא כי הצמחייה העשירה שבחרתם תצמח אמנם לגובה, אולם לא תסתיר את הנוף הנשקף מהפנטהאוז עצמו.

הקמה ותכנון גינת ירק על גג הפנטהאוס

טרנד חדש בקרב בעלי הפנטהאוזים ברחבי הארץ הוא שתילת גינת ירק. עיצוב גינה על גג הפנטהאוז הופכת באחת לגינה בה גדלים מלפפונים ועגבניות לצד תפוזים ואשכוליות. רבים שותלים גם עשבי תיבול מסוגים שונים ומשתמשים בהם בכל עונות השנה.

לסיכום, עיצוב, תכנון והקמת גינת פנטהאוז, גג או מרפסת מקבילים לעיצוב, תכנון והקמת גינות הגג הרגילות, אם כי שונים מהם במספר תחומים

בבואכם להקים בדירת הפנטהאוז שלכם גינה, וודאו כי בנוסף ליכולותיו ונסיונו של הגנן בהקמת גינות על הגג, באמתחתו ידע וניסיון גם בהקמת גינת פנטהאוז. מדובר בתחומים שרק שילוב של שניהם יכול להבטיח לכם כי גינת הפנטהאוז שלכם תראה בדיוק כפי שתכננתם ותתפקד לשביעת רצונכם גם שנה לאחר הקמתה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה