050-5767707

זמינים לכל שאלה

גינות נוי היופי שעושה את ההבדל

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

גינות נוי נועדו לקישוט בלבד ואינן נושאות פרי. אדם המבקש להקים “גינת נוי” בחצרו מבקש למעשה שבגינתו יהיו פרחים בלבד ולא עצים הנושאים פרי. בתחום הגננות ניתן למצוא גננים המתמחים אך ורק בתחום גינות נוי.

מדובר בהתמחות כלל לא פשוטה, ובעל המקצוע שהוא אדריכל גינות חייב ידע רב תחום הבוטני: עליו להכיר את סוגי הפרחים והצמחים השונים, לדעת מה ניתן ליצור משילוב ביניהם (וגם מה אסור), מהי הרגישות של כל צמח וצמח ועוד. הקמת גינות נוי מצריכה גם ידע בתכנון ועיצוב: כיוון שהגינות נועדו אך ורק לנוי, חובה לתכנן אותן כך שייצרו את הנוף הראוי ביותר לעין. בניגוד לגינה רגילה, בה השילוב בין הנוי לצומח מכריח לעיתים את הגנן לבצע פשרות, בגינת הנוי יש משמעות עליונה למראה העיניים ואין שום מקום לפשרות.

כאשר מדברים על גינות קרקע או לחילופין עיצוב גינות גג, עולות לראש מחשבות על פרחים. אולם הפרחים מכילים רק כ-50% מגינות נוי רגילות, כאשר 50% הנוספים, בלעדיהן הגינות אינן יהיו גינות נוי, הם הסלעים, מזרקות המים, הריצוף והתאורה (ולעיתים גם פרגולה) :

פרחי נוי – בשנים האחרונות התפתח בישראל ענף ייצור פרחי הנוי, בין אם לגידול ובין אם לייצוא, בהיקפים העומדים על כמה עשרות מיליוני דולר. ישראל נחשבת למעצמה עולמית בתחום פרחי הנוי וענף פיתוח גינות הנוי נחשב למפותח גם כן. בישראל מגוון רחב מאוד של פרחי נוי שקצרה היריעה מלהכיל אפילו את חלקם. גם הספרות שפורסמה בנושא מגוונת למדי וכיום אתם יכולים פשוט לפתוח ספר, להצביע על הפרח בו חשקה נפשכם ולעדכן את בעל המקצוע. רצוי לבחור מספר רב של פרחים וזנים, בכדי לאפשר תפרחת בכל ימות השנה ולמזער את הסיכון שחלק מהפרחים לא יקלטו.

סלעים – הסלעים מגיעים כיום בגימורים וקימורים שונים ורצוי לבחור בדיוק את הגודל המתאים עוד בטרם הוקמה הגינה, בכדי שלא “להיתקע” עם סלע גדול מדי שיתפוס את מקום הפרחים, או לחלופין סלע קטן מדי שישאיר בורות או צינורות חשופים.

תאורה – לתאורה גן חלק מרכזי בעיצוב גינות נוי. תאורה נכונה תשפיע על עיצוב גינות הנוי ועל הרגשת הדיירים ומשחקי אור וצל יכולים לעשות לעיתים את ההבדל בין גינה יפה לגינה מדהימה. כיום קיימות מגוון שיטות הארה בתחום גינות הנוי: תאורת צללים, תאורת רקע, הארה מלמטה למעלה, הארה מלמעלה למטה ועוד. רצוי להגדיר מראש את המקומות שאתם חפצים שיוארו באור חזק, לעומת המקומות בהם ניתן להציב תאורת רקע חלשה יותר. חשוב להתאים את התאורה גם לסוג הצמחייה בכל נקודה, בכדי ליצור רושם מקסימאלי הן לצמח שנשתל והן לתאורה עצמה.

מפלי מים – מזרקות הגינה הן טרנד חדש שנכנס לאחרונה לשימוש בגינות נוי. כיום קיימות מזרקות מים חסכוניות במיוחד, המשתמשות בכלי קיבול נסתרים שאינם חשופים לשמש שאינם מאפשרים אידוי מים. הטרנד הוא תולדה של התפשטות תורת הפנג שואי בישראל: לפי תורה זו, הצבת מזרקת מים בכיוונים שונים מעצימה את האנרגיה בבית ומשפרת את זרימתה בחדר. נקודה שרצוי לקחת בחשבון: יש להחליף מעת לעת את המים, שעשויים גם למשוך מזיקים ויתושים לגינה

פרגולות וריצוף – נחשבים לחלק מגינות נוי למרות שלא תמיד נכללות בתכנון המקורי. רבים מחליטים להקים גינת נוי ולהשאיר את הריצוף הקיים. רק לאחר הקמת הגינה הם מבינים שטעו שכן לריצוף (וגם לפרגולה) חלק מרכזי בנראות הגינה וריצוף יפה ושקט יכול לשדרג עשרות מונים גינת נוי. גם הפרגולה חשובה, בייחוד בשמש הישראלית הקופחת, שכן בלעדיה, לא תוכלו להנות מן הגינה שבניתם כי…פשוט לא יהיה לכם היכן לשבת.

אנו ממליצים לבצע את ההמלצות הללו כאשר מדברים על עיצוב גג או עיצוב גינות קרקע מכל סוג, מוזמנים גם להתייעץ איתנו על כל דבר ונשמח לסייע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה