050-5767707

זמינים לכל שאלה

להנות מהגינה גם בלילה

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

לרוב הגינות הציבוריות יש נטיה להפוך למאיימות וקודרות עם רדת החשכה. אם שאלתם את עצמכם מדוע ילדים מפחדים להתקרב לגינות בלילה, התשובה די פשוטה: העדר תאורת גינה. רוב הגינות הציבוריות בישראל אינן מוארות בשעות הלילה – חלקן בכוונה (העיריות אינן מעונינות שבני נוער יבלו בהן עד שעות הבוקר וישחיטו אתה צמחים) – והופכות עם רדת החשכה ממקום נעים וכייפי למקום מאיים ומפחיד. וזה למעשה ההבדל בין גינה עם תאורה לבין גינה ללא תאורה.

הארת גינה על ידי הוספת תאורת גינה במקומות הנכונים יכולה להפוך כל גינה לנעימה ומזמינה גם בשעות הערב. הוספת תאורת גינה איננה עניין יקר כלל וכלל ובמידה ומתייעצים עם המומחה הנכון, ניתן להאיר את הגינה ולשנות את פניה לבלי היכר עם רדת החשכה בעלות מינימלית תוך ניצול מקסימלי של האפשרויות הרבות בתחום תאורת הגינה. התאורה של הגינה בלילה היא טרנד של עיצוב גינות מודרניות המתחזק באופן מהיר בשנים האחרונות לכן טבעי שתראו זאת בהמון מקומות.

בחירת גופי תאורה

את בחירת גופי התאורה רצוי לעשות עם איש המקצוע, רצוי אדריכל גינות, שיכול להמליץ על תאורה חסכונית בחשמל, פנסים דקורטיבים, חיישני תנועה שידלקו במידה ויבחינו בתנועה ועוד. באיזה סוג של גוף תאורה רצוי לבחור? כיום ניתן למצוא סוגים שונים של תאורת גינה, שיכולים להפוך את הגינה שלכם למקסימה גם בשעות הערב

  • תאורת גינה שקועה באדמה – הפנס שקוע באדמה ומאיר לגובה. מתאים לרוב לשבילים או בתוך מדשאות.
  • תאורת גינה על עמודים – עמודים עם פנסים המוצבים לרוב בין העצים או לצידי השבילים. רדיוס ההארה נקבע בהתאם לחוזק הנורה שנבחרה ויכול לעיתים להאיר חצי גינה.
  • תאורת גינה תלוייה – הפנסים נתליםעל התקרה ויורדים לגינה בחוטים ארוכים. תאורה מסוג זו ניתן למצוא בעיקר במרפסות או תחת פרגולות (בקיצור: היכן שיש תקרה ממנה היא יכולה לרדת)
  • תאורה דקורטיבית – פנסים המעוצבים בשלל צבעים וצורות ושופכים אל הגינה צבעים שונים המשתלבים בין צבעי הצמחים והדשא ויוצרים משחק צבעים מרנן ומשעשע.

כיום קיימות שתי שיטות תאורת גינה מרכזיות

  • הארה מלמטה למעלה – בהארה זו משתמשים להאיר על מספר צמחים או על אזור מסוים. גוף התאורה נמצא באדמה ומאיר על הצמחים מלמטה. במידה מאחורי הצמחים ניצב קיר, ניתן ליצור השתקפות של הצמחים על הקיר.
  • הארה מלמעלה למטה – גוף התאורה מאיר על צמח או קבוצת צמחים מסויימת. לעיתים מאירים גופי התאורה רק על הדשא ויוצרים איזור בין חושך לאור בגינה.

תאורת גינה מצריכה תכנון מוקדם. ראשית, רצוי לערוך סיור מקדים עם איש המקצוע ולהתמקד במספר מקומות שברצונכם להאיר. בהנחה ולא תרצו להאיר את כל הגינה, יש לבחור מספר נקודות אסטרטגיות שברצונכם להאיר ולהתמקד בהם. יש לערוך את הסיור בשעות הלילה בכדי לשים לב לאורות נוספים שעשויים להאיר על הגינה ממקומות אחרים (כביש, גינת השכן). אנשי המקצוע ממליצים לרוב להתמקד בשני גופי תאורה על שביל הגינה ועל הדשא ולפזר עוד שנים-שלושה פנסים במקומות אסטרטגיים לפי בחירת הלקוח.

בתקופה האחרונה נכנסו לאופנה גופי התאורה הסולאריים. מדובר בפיתרון זול ואלגנטי שנותן מענה לכל החסרונות של תאורת גינה סטנדרטית: גופי התאורה מורכבים מפנס, סוללה נטענת וקולט שמש המספק את האנרגיה לסוללה, הם אינם מצריכים סלילת עשרות כבלי חשמל בגינה (שיכולים לההרס מהגשם או להחתך בטעות עך ידי הגנן בעת גיזום הדשא) והם אינם צורכים חשמל ולפיכך אינם מגדילים את חשבון החשמל שלכם. בשוק ניתן למצוא גם תאורת גינה סולארית המשלבת תאורה וקוטל יתושים. החידושים בתחום הסולארי מתעדכנים מהר מאוד ורצוי לבדוק את החידושים האחרונים בתחום בטרם רוכשים גופי תאורה סולאריים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

להנות מהגינה גם בלילה

לרוב הגינות הציבוריות יש נטיה להפוך למאיימות וקודרות עם רדת החשכה. אם שאלתם את עצמכם מדוע ילדים מפחדים להתקרב לגינות בלילה, התשובה די פשוטה: העדר

קרא עוד »

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה