050-5767707

זמינים לכל שאלה

מה חשוב לדעת לפני הקמת גינת גג

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

גגות ירוקים, או גינות גג, הופכות להיות דרך פופולרית יותר ויותר לשפר את האסתטיקה של הבניין תוך הגברת הפונקציונליות שלו. גינות גג יכולות לספק בידוד בחורף וקירור בקיץ, לעזור להפחית את עלויות האנרגיה. אם אתם חושבים להתקין גג ירוק על הבניין שלכם, יש כמה דברים שכדאי לדעת מראש. במאמר זה, נדון ביתרונות של גגות ירוקים וכן בכמה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון לפני ההתקנה.

מהן גינות גג ומהן היתרונות שלהן?

גינת גג היא גינה שגדלה על גג בניין. ישנם יתרונות רבים לגידול גינת גג, לרבות הפחתת איבוד החום מהמבנה, מתן בידוד, שיפור איכות האוויר ויצירת שטח ירוק נוסף. בנוסף, גינות גג יכולות לספק בתי גידול יקרי ערך עבור ציפורים וחיות בר אחרות. בסך הכל, גינות גג מספקות שורה של יתרונות סביבתיים, חברתיים וכלכליים.

אילו גורמים כדאי לקחת בחשבון לפני התקנת גינת גג?

1. משקל הגג

לפני שאתם חושבים על הקמת גינות גג, ישנם מספר גורמים שאתם צריכים לקחת בחשבון, כמו משקל הגג וסוג הצמחים שאתם רוצים לגדל. משקל הגג הוא גורם חשוב מכיוון שהוא יקבע כמה אדמה ומים הגינה שלכם יכולה להכיל. אם יש לכם גג במשקל קל, ייתכן שלא תוכלו לגדל כמה צמחים שתרצו.

2. חוזק הגג

חוזק הגג הוא גם גורם חשוב שיש לקחת בחשבון לפני התקנת גינת גג. משקל האדמה והצמחים עלול להפעיל לחץ רב על הגג שלכם, ולכן צריך לוודא שהוא חזק מספיק כדי לתמוך בגינה. אם אינכם בטוחים האם הגג שלכם יכול לעמוד במשקל של גינה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בעיצוב גגות ומרפסות שיספק לכם פתרון למצב .

3. ניקוז הגג

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ניקוז הגג. כשיורד גשם, המים צריכים להיות מסוגלים להתנקז מהגג כדי שלא יתנקזו למקום אחד ויגרמו לבעיות. צריך לוודא שיש מספיק מקום למים להתנקז ושהניקוזים אינם חסומים.

4. גודל הגג

גודל הגג הוא גם גורם חשוב שיש לקחת בחשבון. צריך לדאוג שיהיה לכם מספיק מקום לגינה, ושהגינה לא תתפוס יותר מדי מקום על הגג. אם יש לכם גג מאוד קטן, ייתכן שלא תוכלו לגדל כמה צמחים שתרצו.

5. זמינות של אור שמש על הגג

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא זמינות אור השמש על הגג. צמחים מסוימים דורשים יותר אור שמש מאחרים, אז אתם צריכים לוודא שהגינה שלכם מקבלת מספיק אור. אם יש לכם גג מוצל, ייתכן שיהיו צמחים שלא יאהבו זאת.

6. תנאי קרקע ושתילה על הגג

תנאי הקרקע והשתילה על הגג הם גם גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון. אתם צריכים לוודא שהאדמה עמוקה מספיק עבור הצמחים שאתם רוצים לגדל, ושיש לאדמה את החומרים המזינים הנכונים. אתם גם צריכים לוודא שלצמחים יש מספיק מקום לגדול ושהם לא יהיו צפופים.

7. דרישות תחזוקה לגינת גג

אתם גם צריכים לשקול את דרישות התחזוקה עבור גינת גג. עליכם לוודא שיש לכם מספיק זמן להשקות ולדשן את הצמחים, ושתוכלו לגשת לגינה בקלות לצורך תחזוקה. כדאי גם לשקול האם ברצונכם לשכור מישהו שיעזור לכם בתחזוקת הגינה שלכם.

8. עלות גינת גג

העלות של גינת גג היא גם גורם חשוב שיש לקחת בחשבון. עליכם לוודא שיש לכם את התקציב עבור החומרים והעבודה הנדרשים להתקנה ותחזוקה של הגינה. וכמו שציינו קודם לכן, כדאי גם לשקול השכרת איש מקצוע שיתן מענה שלם ומקצועי להתקנת הגינה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה