050-5767707

זמינים לכל שאלה

כל מה שרציתם לדעת על גינה חסכונית

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

אל נוכח מצב המים במדינת ישראל, נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים לעבור לגינה חסכונית. מומחים טוענים כי כיום ניתן לחסוך כ-50% מכמות המים המשמשת להשקיית הגינה, באמצעות דרכים פשוטות ויעילות. מה עלינו לעשות בכדי להקים גינה חסכונית? להלן מספר טיפים מאת אדריכל נוף מקצועי עם ותק רב במקצוע:

דשא? לא בכל מחיר – עברו הימים בהם גינה לא הייתה גינה בלי דשא. יותר ויותר אנשים עוברים כיום לגינות עם דשא סינטטי, המשווה לגינה מראה ירוק במיוחד בכל עונות השנה. יתרה מכך, רבים גם מוותרים על הדשא, ומסתפקים בצמחים ירוקים משתרעים – מדובר בצמחים הצומחים על האדמה ומכסים אותה בירוק. הם אינם דורשים מים ו/או אחזקה משום שאין צורך לגזום אותם.

חיפוי עץ/אבן – רבים מוותרים על דשא לטובת דק מעץ, או חיפויי אבן וסלעים. חיפויי האבן מצמצמים את השטחים הדורשים השקיה בגינה, שומרים על לחות הקרקע ומונעים אידוי של מים. ניתן לבחור גם בחיפוי אורגאני, המונע את סחיפת הקרקע על ידי המים ומשמש כחומר מזון למיקרואורגניזמים החיים בקרקע. בגינה חסכונית ניתן לעיתים גם להניח מתחת לאבנים יריעת ברזנט המונעת מעשבים שוטים לצמוח בין האבנים.

בחירת צמחים חסכוניים – גינות חסכונית במים יכולות להראות יפה מאוד גם עם צמחים חסכוניים במים. משרד החקלאות מפרסם מעת לעת רשימה של צמחים חסכניים במים המדורגים לפי כמויות צריכת המים שלהם. ניתן לעיין ברשימה זו ולבחור ממנה את הצמחים אותם אתם רוצים לשתול בגינה החסכונית שלכם.

שליטה על גדילת העצים – עצי חורש ישראלי דוגמת אלון, אלה וחרוב, דורשים מספר השקיות בודד בכל תקופת הקיץ. לאחר מספר שנים, יכולים עצים אלו לצמוח בגינה ללא ליווי ולא השקיה. בנוסף, אפשר לשלוט על גודלם אם מפקחים על כמות המים הניתנת להם. כך מוודאים כי אינם צומחים יתר על המידה.

לשתול בחורף – רוב הצמחים זקוקים לכמות מים רבה בכדי להיקלט באדמה. על כן, רצוי להקים את הגינה החסכונית בתקופת החורף, וכך לוודא כי הצמחים יגיעו אל תקופת הקיץ החמה לאחר שכבר נקלטו באדמה וכמות המים שהם צורכים נמוכה יחסית

הצללה – כאשר מבצעים תכנון גינות, יש להקפיד על תכנון נכון של הגינה ויצירת הצללה בחלק ממנה, יצרו פינות מוצלות שימנעו מהמים להתאדות במהירות. ניתן להשתמש בעצים רחבים, או פשוט לקים פרגולות וסוככים

שליטה על כמות המים – השימוש בטפטפות הפך לכורח במציאות הישראלית וכיום ניתן למצוא אותן כמעט בכל גינה בישראל. הן מצמצמות באופן משמעותי את כמות מי ההשקיה ומאפשרות שליטה מלאה על כמות המים המוזרמת לכל צמח. ניתן גם להשתמש במים שכבר היו בשימוש – אם עשיתם אמבטיה לילדים, או ספונג’ה, אל תמהרו להיפטר מהמים אלא העבירו אותם בדליים לגינה. כך תוכלו לחסוך משמעותית בחשבון המים שלכם.

שליטה על שעות השקית הגינה – חיסכון אמיתי במים מתאפשר הודות לכניסתם לשוק של קוצבי השקיה, המאפשרים לקבוע את שעות ההשקיה בהתאם לצרכים השונים (יום, לילה, גשם, שמש). רצוי לתכנן את זמני ההשקיה לשעות הבוקר המוקדמות או שעות אחר הצהריים המאוחרות ולאפשר לפרחים כמה שיותר שעות מים (במידה ונשקה אותם בשעות החמות, המים יתאדו תוך זמן קצר).

תכנון חכם – תכנון חכם של הגינה יאפשר לכם לשתול גם פרחים דורשי מים. את קבוצת הפרחים הזו יש לרכז במקום נפרד כך שגם אם הם דורשים כמות מים נכבדה, הם יקבלו אותה בנפרד משאר הפרחים וכמות המים לא תבוזבז על כל הגינה, אלא רק עליהם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

גינת פנטהאוז לא מה שחשבתם

תופעת גינות פנטהאוז על גגות הבניינים האורבנים הולכת וצוברת תאוצה בעולם. גם בארץ החלו ניצני המהפכה הירוקה לתת אותותם ולאחרונה נצבעים בירוק גגות רבים בערים

קרא עוד »

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה