050-5767707

זמינים לכל שאלה

גנן מקצועי, או סתם גנן

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

אחזקת גינות נחשב לתחום פרוץ יחסית. כל אדם עם מכסחת דשא יכול להתהדר בתואר גנן וכל חבורת סטודנטים שרוצה “לעשות כסף” בחופש הופכת לחברת גינון בע”מ ויוצאת לעבוד בגינון.  גם הלקוחות לא תמיד עושים עבודת מחקר מעמיקה לפני שהם בוחרים גנן לגינה שלהם: רבים מקבלים המלצה מהשכן, או מחפשים את הגנן הזול ביותר.

את התוצאות הם רואים מיד לאחר סיום העבודה: הדשא מצהיב, הצמחים לא צומחים ופירות עצים מרקיבים. מקצועיות הגנן נמדדת לרוב בקורלציה לאורך חיי הגינה: ככל שהגנן מקצועי יותר, הגינה שהקים תשמור על אורך חייה לפרק זמן ארוך יותר. ככל שהגנן מקצועי פחות, הגינה שהקים תתייבש מהר יותר.

חשוב לבחור גנן עם ניסיון

תחום הגינון הוא תחום המתבסס ברובו על ניסיון. לא לומדים את מקצוע הגינון באוניברסיטה וגם קורסים בגינון לא הופכים אנשים למומחים בתחום. רוב הידע עובר מדור לדור ונרכש רק עם השנים. באיזה ידע מדובר? במאמר הקודם כבר הזכרנו (כאן כדאי להכניס לינק למאמר בנושא עיצוב גינות) מהו הידע הבסיסי שגנן מקצועי חייב לדעת. מעבר לתכונות אלו, גנן מקצועי חייב גם ידע באבחון ופיתרון בעיות, שרובן נסתרות מהעין ואינן ניתנות לחיזוי על ידי אדם מן השורה.

כך למשל, דשא המתייבש במהירות זוכה בדרך כלל להשקיה מרובה מתוך מחשבה שחסרים לו מים. ברוב המקרים מדובר במחלה הנגרמת על ידי מזיקים שאוכלים את שורשי הדשא ומצריכים טיפול מיוחד שכלל אינו קשור למים. מומחה לגינון יוכל לתת מענה מיידי לתופעה זו, לחסוך במים ולהחזיר את הצבע לדשא (וגם לבעל הגינה המיואש). עץ שנשתל זה עתה ולא נקלט, או צמח שפרח במהירות ולפתע נסוג, הן בעיות איתם מתמודדים בעלי גינות רבים. אבחון הבעיה יכול להביא לפתרונה תוך מספר ימים, בעוד שחוסר אבחון (או גרוע מכך, אבחון שגוי) יכול לעלות לכם בחיי העץ/צמח (מעבר לעובדה שהוא יעלה לכם גם כסף שכן תצטרכו לנטוע עץ חדש במקום זה שהלך לעולמו).

פתרון הבעיות בתחום הגינון הוא נושא מורכב מאין כמוהו. כיום קיימים מאות אלפי זנים של חרקים, שלכל אחד מהם השפעה שונה על הצמחיה. קיימים גם עשרות אלפי זנים של צמחים, ששילוב נכון ביניהם שומר על יכולתם לפרוח בעוד שילוב לא נכון יכול להביא למותם בפרק זמן קצר. שילוב של חרקים בגידול הגינה יכול להביא לחיסול בעיות הנגרמות על ידי חרקים אחרים וחשוב שגנן מקצועי יוכל להבדיל בין הסוגים השונים. היכולת להצביע על הבעיה היא כבר חצי הדרך שאנו עושים בדרך לפתרונה. רק גנן מקצועי ובעל ניסיון בגינון ידע לזהות את הבעיה ולפתור אותה תוך פרק זמן קצר. לא תרצו להגיע למצב ששילמתם על גינות יוקרה והיא תינזק עקב חוסר מקצועיות של בעל המקצוע.

מעבר לידע ולניסיון, וודאו שהגנן עימו אתם מתחילים לעבוד חתם על חוזה ברור ומסודר, המפרט את כל תנאי העבודה, כולל גובה התשלום ומועדיו. כאשר מבצעים תכנון גינה פרטית מועדי התשלום מתחלקים לרוב ל- 3 שלבים: שליש מראש לכיסוי עלויות החומרים, שליש לאחר שהושלמה מחצית העבודה ושליש עם סיום העבודה ולאחר שבדקתם כי היא התבצעה לשביעות רצונכם. חשוב להכניס בחוזה העבודה גם תיאור קצר של הגינה: מה סוכם שיתבצע, מהי כמות עצים שסוכם שתירכש ומהי מידת האחריות של הגנן לעבודתו עם סיומה.

לגנן מקצועי המתמחה בגינון לא תהיה בעיה להשאיר סעיף בחוזה המגדיר את מידת אחריותו לגינה עם סיום העבודה (מעין תעודת אחריות לגינה) שכן הוא יודע שעשה עבודה טובה ומוכן להתחייב לכך (כמובן שאיש לא יעשה זאת לתקופה בלתי מוגבלת, אולם תקופה של שנה היא בהחלט ניתנת לדרישה). מוצע בזאת להיזהר מגננים שאינם מוכנים להתחייב לאיכות עבודתם וינסו להתחמק מאחריות על הגינה לאחר מכן – אלו הם גננים הנקראים בלשון העם “חאפרים” – באים לעשות עבודה וללכת. אלו אינם גננים מקצועיים וגינון אינו נחשב למקצועם היחיד ועל כן רצוי להיזהר מהם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

“גן דיזיין” עיצוב גינות הינה חברה מקצועית לתכנון ,הקמה ופיתוח גינות גג וקרקע. שרותים מקיפים משלב התכנון הראשוני ועד טיפול ותחזוקת הגינה לאורך זמן.

פרטי התקשרות

050-5767707

שירות לקוחות

כתובתנו:

רח' נתיבות 12, צומת הסירה הרצליה